Glutamina - korzyści spożywania suplementów glutaminowych

glutamina w proszkuGlutamina jest aminokwasem bardzo powszechnie przyjmowanym przez sportowców nastawionych na budowę masy mięśniowej. Najbardziej powszechną formą występowania na rynku jest suplement w postaci proszku. Badania dowodzą, że glutamina w znacznym stopniu wpływa na skrócenie czasu regeneracji mięśni po intensywnym wysiłku, zmniejsza ryzyko uszkodzenia tkanki mięśniowej, a także podnosi system odpornościowy organizmu.



Glutamina jest magazynowana niemalże w całym organizmie, włączając jelita, tkanki mięśniowe, skórę, nerki oraz wątrobę. Pomimo faktu, że drobne ilości glutaminy zawarte są w niektórych mięsach, oraz zdolność organizmu człowieka do wytwarzania niewielkich ilości glutaminy, te ilości nie są w stanie zaspokoić zapotrzebowania organizmu na glutaminę w okresie intensywnych ćwiczeń. 


Należy pamiętać, że glutamina jest aminokwasem mającym największe znaczenie dla budowy masy mięśniowej.


Jakie korzyści przynosi spożywanie suplementów glutaminowych?


  • podwyższenie odporności tkanek mięśniowych na uszkodzenia.

  • przyspieszenie czasu regeneracji mięśni po treningach - dzięki temu będziesz mógł ćwiczyć częściej i bardziej intensywnie.

  • usprawnienie procesu syntezy białek - oznacza usprawnienie procesu tworzenia tkanek mięśniowych.

  • usprawnienie funkcji zatrzymywania azotu - pozwala na dłuższe pozostanie organizmu w stanie analizy, kluczowym dla budowy masy mięśniowej.

  • wzmocnienie systemu odpornościowego organizmu - sprawny system odpornościowy jest kluczowy dla zwalczania infekcji i zwiększania produktywności organizmu podczas treningów. Zabezpiecza Cię to przed nieoczekiwaną chorobą skutkującą przerwaniem treningów.


 
W jaki sposób działa suplementacja glutaminy?


Należy pamiętać, że najważniejszą rolę w budowie mięśni stanowi metabolizm białek. Twój organizm nie buduje mięśni podczas treningów, tylko podczas regeneracji i odpoczynku po treningu. 


glutamina: budowa mięśni Każdego dnia Twój organizm przechodzi szereg cyklicznych procesów analizy (syntezy białek) oraz katalizy (rozpadu białek). Podczas katalizy, organizm jednocześnie traci azot, a glutamina jest pobierana z mięśni i wykorzystywana do podtrzymania prawidłowych funkcji organizmu, takich jak odporność organizmu. System odpornościowy dosłownie okrada tkanki mięśniowe z ich pokładów glutaminy, co wpływa negatywnie na odbudowę mięśni, a także powoduje utratę ich objętości.

Dlatego bardzo ważne jest, aby utrzymywać poziom glutaminy na odpowiednio wysokim poziomie. Pomoże to w odbudowie i regeneracji mięśni, a także wzmocni system odpornościowy bez niepotrzebnego obciążania mięśni.


Przyjmowanie glutaminy daje pewność, że Twój organizm może transportować ją do mięśni w wystarczających ilościach, co zabezpiecza Cię przed uszkodzeniami mięśni.
Twój organizm może zatem wykorzystywać glutaminę do syntezy białek i budowy mięśni, a jednocześnie system odpornościowy i inne procesy organizmu również będą mogły korzystać z glutaminy dla swoich potrzeb. 


Jeśli wciąż jesteś sceptyczny, może przekona Cię fakt, że przez wiele lat na całym świecie oddziały ratunkowe używały glutaminy w leczeniu pacjentów, którzy doznali ciężkich obrażeń ciała, poparzeń lub rozległych uszkodzeń tkanek. W przypadku oparzeń, organizm natychmiastowo przechodzi w stan katalizy, pogłębiając uszkodzenie tkanek, ze względu na wykorzystanie glutaminy do zaspokojenia bardziej kluczowych funkcji organizmu, jakimi są funkcje obronne i immunologiczne. Badania dowiodły, że podanie dużej dawki glutaminy, powstrzymało i zabezpieczyło przed dalszym uszkodzeniem tkanek.


Wniosek: Utrzymywanie wysokiego poziomu glutaminy w organizmie zabezpieczy Twój organizm przed „okradaniem” mięśni z jej zasobów.


 
Jakie ilości glutaminy należy spożywać?


dawkowanie glutaminyBadania wykazały, że spożywanie glutaminy w ilościach 2-5 gramów dziennie jest najbardziej optymalne. Jednak największa liczba naukowców rekomenduje przyjmowanie 5 gramów dziennie rozdzielonych na dwie dawki. Glutamina nie ma żadnych szkodliwych skutków ubocznych dlatego można pokusić się o eksperymentowanie z ilością w celu dostosowania dawki najbardziej optymalnej dla Twojego organizmu.


Najlepszą porą dnia na spożywanie glutaminy jest poranna aplikacja na pusty żołądek, a także przyjęcie dawki bezpośrednio po ćwiczeniach. Przyjmowanie dawek glutaminy o tych porach dnia zmaksymalizuje jej absorpcję ze względu na najwyższe jej zapotrzebowanie.


Suplementacja glutaminy nie powoduje tak wyraźnie odczuwalnych efektów jak podczas przyjmowania kofeiny, która natychmiastowo zwiększa poziom energii lub kreatyny, która zwiększa siłę. Glutamina działa raczej w ukryciu. Poza szybszą regeneracją mięśni oraz zmniejszonym bólem po intensywnym treningu, raczej nie odczujesz jej działania.

Jednak nie pozwól się zwieść pozorom, gdyż najbardziej dobroczynne efekty glutaminy (usprawnienie systemu odpornościowego i przyspieszenie regeneracji tkanek) są najmniej zauważalne dla oka sportowca.


l-glutamina


Szybkie zamówienie

e-mail: sklep@suplementy.pl
Tel. 505 565 464
Tel. 600 777 464