Beta-Alanina działanie, efekty, dawkowanie

2019-04-16
Beta-Alanina działanie, efekty, dawkowanie

Beta-Alanina jeden z najlepszych suplementów

Jedną z przyczyn zmęczenia w intensywnym wysiłku jest zakwaszenie mięśniowe, wynikające z kumulacji jonów wodorowych . Suplementacja beta alaniną zwiększa poziom karnozyny w mięśniach dzięki czemu mięśnie mogą dłużej i ciężej pracować gdyż zakwaszające jony są eliminowane. Suplementacja beta -alaniną może doprowadzić do 80% wzrostu poziomu karnozyny w mięśniach. Beta alanina skutecznie opóźni moment upadku mięśniowego, pozwalają organizmowi wysiłkach o maksymalnej intensywności, przyczynia się do zwiększenia mocy i siły. Blokuje uczucia zmęczenia, powodując wzrost wydolności tlenowej. Suplementacja beta alaniną będzie istotna w sportach o wysokiej intensywności jak bieganie, sporty walki, crossfit. Wydłuża czas trwania wysiłku do momentu całkowitego zmęczenia, szczególnie w wysiłkach trwających powyżej 60-240 sekund.

Efekt parestezji beta alanina

Mrowienie skóry po beta alaninie tzw. efekt parestezji określane jako drętwienie oraz mrowienie. Pojawia się nagle, obejmując kończyny, twarz, plecy. Chociaż mrowienie nie są związane z bólem, powodują dla części ćwiczących dyskomfort. Jest to naturalna reakcja organizmu na suplementację beta-alaniną, nie zawsze występuje. Jest całkowicie bezpieczna i naturalny efekt towarzyszący. Wystąpienie mrowienia lub jego nie wystąpienie nie ma wpływu na działanie beta alaniny. Więc nie ma potrzeby zwiększania dawki. Jeśli Twoim celem jest budowanie masy mięśniowej, to warto połączyć Beta-alanina z kreatyną, takie połączenie wykazuje działanie synergiczne wspomagające wydolność, zwiększenie siły, mocy i beztłuszczowej masy ciała.
Beta-Alanine

Dawkowanie, stosowanie Beta-alanine

Przeciwwskazania : Nie zaleca się stosowania u dzieci, kobiet w ciąży i karmiących. Zalecana dawka to od 1 do 5g na dobę. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się dawka suplementu 4000 mg na dobę, podzielona na dwie porcje, 2000 mg 30-40 minut przed treningiem oraz 2000 mg beta alanine po zakończonym wysiłku.
Beta alanina dawkowanie w dni nietreningowe : 1000 mg dwa razy dziennie, po posiłkach. W przypadku, dyskomfortu spowodowanego mrowieniem zmniejszyć dawkę o połowę. Okres suplementacji do 12 tygodni.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel